maandag 4 juni 2012

Mijn gave?

Gisteravond hadden we een preek over gaven naar aanleiding van 1 Korinthe 12 vers 1-11. Van de preek zelf was ik al behoorlijk onder de indruk, maar het zette me ook behoorlijk aan het denken. In de preek werden verschillende gaven als voorbeeld genoemd: de broeder uit de kerkenraad die niet spontaan kon danken, maar gouden handen had, de zuster die leiding gaf aan een club of zondagschool, een evangelist of iemand zoals Marije Puper, een vrouw die haar hele Nederlandse leventje opgegeven heeft om in Namibi├ź lerares te zijn.

Maar wat is nou mijn gave? Bidden vind ik in een bekende omgeving op zich geen probleem (behalve de hele bijzondere gebeden met Rob, die ik echt een top-bidder vind!), spreken voor een groep vind ik ondertussen ook al niet eng meer en een Bijbelstudie leiden kan ik ook wel, maar zijn dit dan gave? Dingen waarin ik echt uitblink? Is het egoïstisch om over mezelf te zeggen dat ik vind dat ik goed kan schrijven? Ach, de Israelieten maakten er een wedstrijdje van en vonden dat de ene gave boven de andere stond, dus een beetje egoisme is wel gepast.


Mijn talent heb ik nog nooit erg goed toe kunnen passen. Ik blog wel (eens) over mijn geloof, maar heel diepgaand vind ik het nooit. Ik heb voor een jeugdweekend 2 jaar geleden ook een stukje naar aanleiding van een bijbeltekst geschreven en dat was op zich best mooi (KLIK), maar om nou te zeggen dat ik echt Bijbeldagboek-materiaal heb, is wel heel erg overdreven. Maar toch denk ik dat er ooit een moment komt dat ik mijn talent wel kan gebruiken om mensen echt aan te raken. Of misschien is mijn talent wel iets totaal anders en moet ik er gewoon nog achter zien te komen!

5 opmerkingen:

  1. Als it geen gave van je is weet ik het ook niet meer. Je weet mij iig hier erg mee te raken. Blijf alsjeblieft wie je bent, want je bent geweldig. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Nu ben ik toch wel heel benieuwd wie dit anoniempje is :)

      Verwijderen
    2. Wie weet kom je er ooit nog eens achter. Zo slim ben je wel! Misschien verspreek ik me wel een keer... Blijf jij maar lekker blogs schrijven, dan blijf ik van jou en je schrijfstijl genieten!

      Verwijderen
  2. Ik denk dat je dat zeker kan! Kan nu al niet wachten op je eerste boek! ;) Ik zal er ook voor bidden. Weetje als dat je gave is, is het belangrijkste wat je je moet herinneren dat het een cadeautje van GOD is! En je God ook moet laten leiden in wat je schrijft! Dat heb ik ook met foto's! Soms loop ik gewoon met mijn camera ergens en bid ik terwijl ik foto's schiet! Prachtige dingen krijg je dan! Zo is het ook met schrijven, als je jezelf daarin overgeeft aan de Heer schrijf je de mooiste dingen! Die andere mensen zal bemoedigen (doe je nu ook al) en het is buiten dat ook gewoon HEERLIJK! Want je bent met God bezig, continu (: Niets beters dan dat toch? Voor mij is het ook een uitlaatklep.

    Maak het een manier voor jou om God te aanbidden! Zo geef je hem cadeautjes terug ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amy, wauw, wat ben je toch een schat! Ik had het al even geleden gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Dankje dankje dankje! Je bent echt een geweldig lief kind en een inspiratie!

      Verwijderen