woensdag 4 september 2013

Change brings opportunity

Hoe vaak kan het levenspad van iemand veranderen? Ik ben wel een voorbeeld van; ontzettend vaak! Mijn studie Pedagogische Wetenschappen is in het water gevallen. Omdat ik mijn eerste jaar eigenlijk onmogelijk ging halen, heb ik besloten om in mijn laatste blok te stoppen en niet meer te gaan herkansen. Er viel echt een gigantische last van m'n schouders af (letterlijk, ik had opeens veel minder last van mijn rug), ik werd veel chiller en ben hard op zoek gegaan naar een nieuwe studie. En die heb ik nog eens binnen een aanzienlijke tijd gevonden ook!

Godsdienst Pastoraal Werk aan de Christelijke Hogeschool Ede. Ik heb de laatste weken zo vaak dingen gehoord als 'ga je daar wel iets mee verdienen?' 'is daar wel werk in te vinden?' 'wat is dát nou weer voor opleiding' etc. etc. Best wel logische vragen ook. De eerste zin die meneer Arnolt Stijf zei was ongeveer: jullie hebben niet gekozen voor goud, geld en goed. En dat klopt. Ik zal later niet dik verdienen, maar ik zal génoeg verdienen om van te leven. Ik geloof dat ik deze studie niet voor niets ben gaan doen en dat mijn leven loopt zoals God het wilt (ook al vind ik dat soms best moeilijk te bevatten en mag het af en toe best wel nét even iets anders).

Gelukkig heb ik ook hele positieve en mooie reacties gehad van mensen en staan er heel veel mensen achter me!

Ik wil graag uitleggen aan de mensen die het allemaal niet begrijpen, waarom ik deze studie dan ben gaan doen. En dat is omdat ik een enorme drive heb om kinderen, tieners en jongeren ook de liefde van God te laten zien net zoals mensen van de HGJB dat ooit bij mij deden (en nog steeds doen). Ik hoop dat ik ervoor mag zorgen dat iedereen zich betrokken bij de kerk voelt, de kloof tussen oud en jong minder wordt en dat allemaal omdat Gods liefde in mij door straalt! Ik heb een hart voor kinderen, tieners en jongeren en wil daar ook graag wat mee doen. En dan op een andere manier dan ik vorig jaar wel even dacht te doen. Ik wil dat ik lastige vragen over de vragen die ik nu al wel eens krijg van mijn jongetjes op de Jongensclub kunnen beantwoorden en wil mensen verder helpen in hun geloof omdat ik dat vanuit mijn eigen gemeente misschien wel eens gemist heb. En gesterkt door Gods ontzettend grote liefde wil ik werken in Zijn Koninkrijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten